تبلیغات
گروه سبحان - حکایت بدحجابی های زمستانه

گروه سبحان

بزرگ مردتاریخ

جستجو
لوگو دوستان

 پایگاه مقاومت بسیج نصر
جعبه حدیث

 موضوع وقتی وخیم است که شهر پر از خانم های استریج پوشی می شود که چکمه به پا دارند و تنگ بودن لباسشان می تواند موجب تحریک و نگاه های افراد باشد و هر نامحرمی رابه خود جلب کند .


حکایت بدحجابی های زمستانه

چند سالی است که با آغاز فصل سرما، موج نویی از بدحجابی ها و برخوردهای انتظامی در مقابل آنها صورت می گیرد. مصادیق بدحجابی زمستانی امسال که در صورت مشاهده مورد برخورد نیروهای گشت ارشاد قرار می گیرد از طرف سردار احمد روزبهانی رییس پلیس امنیت اخلاقی، پوشیدن چکمه به همراه شلوار استریج و مانتوی تنگ و کوتاه و شال نازک عنوان شده است. البته روزبهانی در ادامه گفته است که پوشیدن چکمه به تنهایی نمی تواند نشانه بدحجابی باشد زیرا بسیاری از زنان با حجاب نیز زمستان ها از چکمه استفاده می کنند.

موج نو بدپوششی در زمستان ها

در سالهای ابتدایی حیات گشت ارشاد و حتی پیش از آن که طرح هایی ضربتی برای مقابله با بدحجابی ها صورت می گرفت، همواره زمان وقوع این برخوردها، ماه های گرم سال بود، زیرا با توجه به گرمی هوا پوشش ها کمتر و نامناسب تر می شد. اما با آمدن فصل پاییز و زمستان به تبع سرد شدن هوا، مردم برای حفاظت خود از سرما لباس های بیشتری می پوشیدند و به همین دلیل موارد بدحجابی بسیار کمتر می شد. اما در سال های اخیر با اشاعه پوشاکی مانند چکمه های جذب و ساق بلند در کنار شلوارهای استریج و مانتو های تنگ و استفاده از شال و کلاه بدون روسری  و شال های نازک، نوع دیگری از بدحجابی با نام بدحجابی زمستانی رواج پیدا کرد و امروز این پدیده باعث شده که ماموران گشت ارشاد زمستان ها هم مرخصی نداشته باشند و همان کار تابستان ها را با تعاریف جدید انجام دهند.

نیروی انتظامی با چکمه فروش ها کاری ندارد!

برخورد با چکمه پوشان و بدپوششان زمستانی در حالی صورت می گیرد که در فروشگاه های کفش شهر پر شده از انواع و اقسام چکمه ها و اگر کسی در فصل زمستان به دنبال خرید کفشی غیر از چکمه راهی مغازه های سطح شهر شود، به سختی می تواند به مقصود خود برسد. اما انگار نیروی انتظامی به تولید کنندگان و فروشندگان چکمه ها کاری ندارد و فقط کسانی که چکمه ها را می خرند، هدف برخورد نیرو های انتظامی قرار می گیرند اگر چه این کار هم می تواند سازنده باشد. اما چه خوب است که همه افراد و خانم ها بدانند از این چکمه ها در چه مواردی و به چه صورتی می توانند استفاده کنند. در این میان وقتی این چکمه های یکه تاز فروشگاه های کفش هستند، چه انتظاری است که مردم این کفش ها را نخرند؟!

دیگر کار به جایی رسیده که اگر کسی بخواهد مانتویی که تنگ نباشد تهیه کند، باید از خیر خرید لباس حاضری بگذرد و با خرید پاچه از خیاط بخواهد که مانتو و پالتویی که تنگ نیست را برایش بدوزد

موج شلوارهای استریج در زمستانهای مترو

از دیگر مواردی که سردار روزبهانی در صحبت هایش به عنوان مصداق بدحجابی زمستانی نام برده است، شلوارهای استریج است. اگر مسیرتان به واگن مخصوص خانم های مترو باز شده باشد، حتما به تعداد زیادی از فروشندگان برخورد کرده اید که غالب آنها در حال فروش شلوارهای استریج و در اصطلاح «ساق های تو کرکی» هستند. این فروشندگان با تعریف از گرم بودن این پوشش ها برای استفاده زمستانی خانم ها، آنها را به خرید این محصولات دعوت می کنند پوشیدن این ساق ها و شلوارها همراه با پوشش کامل به دلیل گرم بودن منظور نظر ما نبوده و نکوهیده نیست بلکه  موضوع وقتی وخیم است که شهر پر از خانم های استریج پوشی می شود که چکمه به پا دارند و تنگ بودن لباسشان می تواند موجب تحریک و نگاه های افراد باشد و هر نامحرمی رابه خود جلب کند . حال اینکه چه دست هایی پشت تولید و توزیع این شلوارهای در حجم های گسترده در مراکز و فروشگاه ها و حتی واگن های مترو است، جای سوال دارد.

بدحجابی های زمستانه
مانتو و پالتو متناسب؟ نگرد! نیست

از دیگر منظره هایی که در روزهای زمستانی در مراکز خرید به چشم می خورد، پالتوهای تنگ و چسبان و کوتاه است. دیگر کار به جایی رسیده که اگر کسی بخواهد مانتویی که تنگ نباشد تهیه کند، باید از خیر خرید لباس حاضری بگذرد و با خرید پارچه از خیاط بخواهد که مانتو و پالتویی که تنگ نیست را برایش بدوزد. زیرا الگوهایی که تولید کنندگان انبوه مانتو و پالتو برای تولیدات استفاده می کنند، همه براساس اندازه های تنگ و چسبان است و به کار متقاضیان لباس های اداری و متناسب نمی آید. در این میان چطور است که نیروهای انتظامی به تولید کنندگان و فروشندگان این مانتوها کاری ندارند و فقط از مشتری های این فروشگاه ها برای پوشیدن لباس های خریداری شده، بازخواست می کند؟!

مسئولان از مدلهای ایرانی و اسلامی دفاع کنند

عرضه گسترده پوشاک نامتعارف در فروشگاه ها و مراکز خرید در حالی صورت می گیرد که طراحان و تولید کنندگان پوشاک ایرانی- اسلامی، همواره با مشکلات بسیاری مانند هزینه های بالا، نبود اسپانسر و تبلیغات و عرضه محدود روبرو بوده اند. همین امر باعث شده است که مدل های ارائه شده در نمایشگاه های مختلف مد و لباس عمری به اندازه زمان برگزاری این نمایشگاه ها داشته باشند و پس از اتمام ، دیگر هیچ اثری از این مدل ها در مانتو فروشی های سطح شهر پیدا نشود. مسئولان اتحادیه تولید کنندگان پوشاک، همکاری مسئولان را برای هماهنگی طراحی و تولید و توزیع پوشاک را تنها راه ادامه حیات این مدل ها در مراکز خرید می دانند.

برای اشاعه پوشاک مناسب و بهنجار باشد، در بستر فیلم ها و سریال های خودش به جای مدل های ایرانی اسلامی از مد های غربی و نامتعارف استفاده می کنند. این در حالی است که مسئولان سیما می توانند با استفاده از پوشاک ایرانی - اسلامی برای بازیگران و مجریان برنامه های خود نقش بزرگی در اشاعه مدل های بهنجار در کشور داشته باشند و عرصه را بر مدل های غربی و غیرمتعارف تنگ کنند.

صدا و سیما باید مدل های ایرانی-اسلامی را تبلیغ کند

از دیگر مشکلات بر سر راه اشاعه مدل های ایرانی-اسلامی پوشاک، نبود تبلیغات گسترده در این زمینه است. در این میان رسانه ملی که باید مرکزی برای اشاعه پوشاک مناسب و بهنجار باشد، در بستر فیلم ها و سریال های خودش به جای مدل های ایرانی اسلامی از مد های غربی و نامتعارف استفاده می کنند. این در حالی است که مسئولان سیما می توانند با استفاده از پوشاک ایرانی - اسلامی برای بازیگران و مجریان برنامه های خود نقش بزرگی در اشاعه مدل های بهنجار در کشور داشته باشند و عرصه را بر مدل های غربی و غیرمتعارف تنگ کنند.

در هر حال جلوگیری از بدپوششی و بدحجابی و رواج مدل های ایرانی -اسلامی جز با همکاری نهادهای دولتی مسئول و صدا سیما در کنار طراحان و تولید و توزیع کنندگان محقق نمی شود و همه ارگان های مسئول باید دست در دست هم دهند تا بتوانند با اشاعه مدهای بهنجار از ادامه روند بدپوششی جلوگیری کنند.




نوشته شده در شنبه 10 دی 1390 توسط گروه سبحان
مقام معظم رهبری

نویسندگان
نظر سنجی
ابر برجسب ها
آمار سایت
Blog Skin